Galleria Ferrari

2009. október 13. 15:14

2009-ben egy autós újságíróknak szervezett szakmai út keretén belül lehetőségem volt meglátogatni a Galleria Ferrarit Maranellóban. A Ferrari múzeumban természetesen fotóztam is, íme egy kis ízelítő...

1948-ban eredetileg az F2 kategóriára építették, kétliteres motorral, ahol Alberto Ascari és Juan Manuel Fangio is versenyzett vele. Az 1950-ben induló Formula 1-hez is ezzel az autóval csatlakozott az olasz gyár. Ezzel az 1951-es, már 4.5 literes motorral szerelt modellel Froilan Gonzales megnyerte a Brit Nagydíjat, megszerezve a Ferrari első Formula 1-es győzelmét.

1948-ban eredetileg az F2 kategóriára építették, kétliteres motorral, ahol Alberto Ascari és Juan Manuel Fangio is versenyzett vele. Az 1950-ben induló Formula 1-hez is ezzel az autóval csatlakozott az olasz gyár. Ezzel az 1951-es, már 4.5 literes motorral szerelt modellel Froilan Gonzales megnyerte a Brit Nagydíjat, megszerezve a Ferrari első Formula 1-es győzelmét.

A '60-as évek elején előlről hátra vándoroltak a motorok. Az 1963-as Ferrari 156 F1-et egy V6-os injektoros motor hajtotta, a motoros világbajnok John Surtees megnyerte vele a Német Nagydíjat.

A '60-as évek elején előlről hátra vándoroltak a motorok. Az 1963-as Ferrari 156 F1-et egy V6-os injektoros motor hajtotta, a motoros világbajnok John Surtees megnyerte vele a Német Nagydíjat.

40 év alatt a Ferrari eljutott a századik futamgyőzelemhez. Az 1990-es Francia nagydíjon megszerzett történelmi siker Alain Prost nevéhez fűződik.

40 év alatt a Ferrari eljutott a századik futamgyőzelemhez. Az 1990-es Francia nagydíjon megszerzett történelmi siker Alain Prost nevéhez fűződik.

Mérnöki mestermunka 1.

Mérnöki mestermunka 1.

Mérnöki mestermunka 2. - A Ferrari F2008 orra, az autó, amellyel Felipe Massa 40 másodpercig világbajnoknak érezhette magát.

Mérnöki mestermunka 2. - A Ferrari F2008 orra, az autó, amellyel Felipe Massa 40 másodpercig világbajnoknak érezhette magát.

A FIAT konszern egyik első Grand Prix autója. A 130 HP-t a francia dominancia megtörésére építették 1907-ben. Ahogy a neve is sugallja 130 lóerős volt, és a 2. Targa Florión kettős győzelmet aratott vele Felice Nazzaro és Vincenzo Lancia. Akkoriban még a bútorkárpitosok készítették a versenyautók ülését.

A FIAT konszern egyik első Grand Prix autója. A 130 HP-t a francia dominancia megtörésére építették 1907-ben. Ahogy a neve is sugallja 130 lóerős volt, és a 2. Targa Florión kettős győzelmet aratott vele Felice Nazzaro és Vincenzo Lancia. Akkoriban még a bútorkárpitosok készítették a versenyautók ülését.

Ez is egy Ferrari, mégpedig az 1959-es 400 Superamerica. '64-ig gyártották Coupé, Spider és Cabriolet karosszéria változatokban, melyek mind Pininfarina kezei alul kerültek ki.

Ez is egy Ferrari, mégpedig az 1959-es 400 Superamerica. '64-ig gyártották Coupé, Spider és Cabriolet karosszéria változatokban, melyek mind Pininfarina kezei alul kerültek ki.

Az előző fotó bal felső sarkában látható Ferrari 512 M versenyautó a saját tükréből nézve. 1971-ben a Chris Craft/David Weir páros az abszolút negyedik helyet szerezte meg ezzel az autóval Le Mans-ban.

Az előző fotó bal felső sarkában látható Ferrari 512 M versenyautó a saját tükréből nézve. 1971-ben a Chris Craft/David Weir páros az abszolút negyedik helyet szerezte meg ezzel az autóval Le Mans-ban.

Egy Ferrari, Ferrari embléma nélkül. A Dino márkát Enzo Ferrari 1956-ban elhunyt fiának tiszteletre hozták létre és a küldetése az volt, hogy most használható szóval élve, másodmárkaként, az alacsonyabb árfekvésű, V6-os motorokkal szerelt autókkal nagyobb vásárlóközönséget érjenek el. A képen egy 1970-es Dino 246 GT látható.

Egy Ferrari, Ferrari embléma nélkül. A Dino márkát Enzo Ferrari 1956-ban elhunyt fiának tiszteletre hozták létre és a küldetése az volt, hogy most használható szóval élve, másodmárkaként, az alacsonyabb árfekvésű, V6-os motorokkal szerelt autókkal nagyobb vásárlóközönséget érjenek el. A képen egy 1970-es Dino 246 GT látható.

Koncepcióban némiképp hasonlít a Dinóhoz a Ferrari California is, hiszen ez a modell is a termékskála alsó végén helyezkedik el, és olyanokat céloztak meg vele, akik inkább egy használhatóbb, kezesebb autót szeretnének, nem egy szupersportautót. Természetesen ezt Ferrari mértékkel kell értelmezni, hiszen a 4,3 literes 450 lóerős V8-as motor ezt a kis-Ferrarit is 310 km/h-s végsebességig repíti.

Koncepcióban némiképp hasonlít a Dinóhoz a Ferrari California is, hiszen ez a modell is a termékskála alsó végén helyezkedik el, és olyanokat céloztak meg vele, akik inkább egy használhatóbb, kezesebb autót szeretnének, nem egy szupersportautót. Természetesen ezt Ferrari mértékkel kell értelmezni, hiszen a 4,3 literes 450 lóerős V8-as motor ezt a kis-Ferrarit is 310 km/h-s végsebességig repíti.

Ferrari F430 Scuderia részlet. Ennek az autónak a versenyváltozatával Válint Tibor és Spitzmüller Csaba is nyerni tudott a Ferrari Challengben.

Ferrari F430 Scuderia részlet. Ennek az autónak a versenyváltozatával Válint Tibor és Spitzmüller Csaba is nyerni tudott a Ferrari Challengben.

Egy kétkerekű Ferrari a végére. Lassan minden jelentős autógyártónak van saját bringája, miért pont a Ferrari lenne a kivétel?

Egy kétkerekű Ferrari a végére. Lassan minden jelentős autógyártónak van saját bringája, miért pont a Ferrari lenne a kivétel?